Tarieven informatie

De rekening van onze praktijk

Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen voor behandelingen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.

De werkwijze van onze praktijk

De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geef uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.

Veilig digitaal

Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.

Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.

Weten waar u aan toe bent

Wanneer u een grotere tandheelkundige ingreep nodig heeft die meer dan € 250,- kost, krijgt u vooraf een prijsopgave. Op deze manier weet u van tevoren waar u aan toe bent.

Wat vergoedt uw verzekering?

De verzekeraars bepalen in hun (aanvullende) verzekering welke vergoedingen er zijn voor de tandheelkundige behandelingen. Een aantal verzekeraars vergoedt alle kosten tot een bepaald bedrag. Andere verzekeraars hanteren een maximale vergoeding per behandeling. Dat kan betekenen dat wanneer een behandeling hoger uitkomt dan de maximale vergoeding, u als patiënt het verschil moet bijbetalen. Kijk dus goed naar de vergoeding voor tandheelkundige zorg in uw verzekeringsvoorwaarden. Informatie over aanvullende verzekeringen vindt u op www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen

Vragen?

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk ook contact opnemen met onze praktijk. Of vraag naar de informatiefolder wanneer u onze praktijk bezoekt.

No-Show-Tarief

Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt of te laat afbelt voor de preventieassistente voor gebitsreiniging de laatste tijd zeer sterk is toegenomen. Met ingang van heden hebben wij een ‘no-show’ tarief ingevoerd. Het aantal patiënten die voor gebitsreiniging een afspraak wil maken neemt steeds toe. In de tijd die voor u gereserveerd stond had een andere patiënt geholpen kunnen worden. Wij willen de wachttijd voor een afspraak voor gebitsreiniging zo kort mogelijk houden. U kunt hieraan meewerken door op tijd, minimaal 48 uur, van te voren afzeggen. Een niet nagekomen of te laat afgebelde afspraak kunnen wij niet meer invullen. De preventie-assistente zit dan 40 minuten niets te doen. Deze tijd moeten wij helaas in rekening brengen. U ontvangt dan een declaratie naar gelang de gereserveerde tijd met een minimum van € 25,00.

Ook voor behandeling wordt naar gelang de gereserveerde tijd deze tijd in rekening gebracht.

Nieuwe patiënten zijn welkom!

Inschrijven bij onze praktijk? Neem contact met ons op.

Schrijf u hier in